"העיכוב בהר הבית" השגריר בירדן זומן לשיחה

שלמה ריזל No Comments on "העיכוב בהר הבית" השגריר בירדן זומן לשיחה

שגריר ישראל בירדן זומן לשיחה עקב כך שלטענת ירדן, השגריר שלה עוכב בכניסתו להר הבית. המשטרה: "הוא החליט לעזוב את המקום מיוזמתו"

צילום: נתי קאליש
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תקרית חריגה בין ישראל לירדן: בערוץ חדשות ירדני דווח כי כוחות המשטרה באזור הר הבית מנעו משגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי, להיכנס למסגד אל-אקצא. בדיווח נאמר כי הכוחות ביקשו מהשגריר לעזוב את המקום ואמרו לו שעליו לקבל אישור מראש כדי לקיים את הביקור.

בעקבות האירוע, משרד החוץ הירדני זימן את שגריר ישראל בעמאן לשיחה.

במשטרת ישראל מציגים גרסה שונה לדיווח בערוץ הירדני ואומרים כי "מנהל הווקף הירדני הגיע יחד עם שגריר ירדן בישראל להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עידכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית".

"בניגוד לפרסומים שגויים" מוסיפים במשטרה, "לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית".

עוד מוסיפים במשטרה ואומרים: "הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל- היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".



0 תגובות